Alla inlägg under januari 2009

Av MajaGrädddnoos - 16 januari 2009 23:30

... här går det undan! Mina syprojekt som jag tänk ska håla mig upptagen tills bebisen kommer är nu nere på EN...! Vad hände??! Visst har jag lite kvar på vaggan - ser ut som jag måste få hjälp av mannen o såga till skivan till botten samt köpa rep (upphängningsanor.) men sen... ETT projekt kvar! Det är ju ÖVER 10 veckor till lillan kommer! What to do??! Självklart kommer jag att hitta på mer ( ... i know me!) men ändå. Det är så jäkla kul att sy att jag tom. har gått ifrån tv´n för att SY - mannen är lixom jag i chock :-)


Nu ser det alltså ut på följande sätt:


Sufflett till vagnen           KLART

Filt till vagnen                  KLART

Åkpåsen till babyskyddet justerat       KLART

Skötväska                         KLART

Sittdyna till vagnen          KLART

Vagga att hänga i taket    -------

Dyna till gungstolen          -------


Inte illa för en gravid (med FOGLOSSNING!, heltidsarbetande, tvåbarns mamma - Yeah, i'm good!


Av MajaGrädddnoos - 14 januari 2009 22:34

Ja vad säger man - alla i fam. W har haft årets (!!??) förkylning! Började ju med mannen förra torsdagen för att vi sen alla 4 kom att ligga i 39 graders feber i 3 dagar... Har nog aldrig tagit såå många naps som familj förr :-) Nu är det dock bättre... iaf men mannen o älste sonen som ska till jobb resp. dagis i morgon!


Jag o lillplutten är hemma veckan ut! Det behöver vi! Noah är snorig som få o rosslig - jag har en hosta som inte är o leka med ( äter all medicin jag får... som gravid!) o har knappt sovit en blund i natt pga hostan! Skit jobbigt! Ja, ja nu hoppas vi att det vänder iaf...


Är tyvärr "hooked" på FL ( FYI... site för föräldrar...) o har nu läst om många som har gjort ultraljud för att ta reda på könet på bebben som sig har visat sig vara FEL kön vid förlossningen. Nu e jag lite inne på att göra yttligare ett UL men mannen tycker att jag är galen... men tänk om det är en kille till FAST läkaren var 110% säker på tjej... Jag blir galen snart... är ju helt inställd på en flicka! Måste luska lite mer i detta...


Kan inte sitta längra nu - bebban sparkar UPP mot mina revben o det är INTE bekvämt!


Adios!



Av MajaGrädddnoos - 10 januari 2009 19:21

Här hemma är det sjukstuga. Mannen har haft feber sen i torsdags (= dödssjuk Skrattande) o nu på kvällen verkar BÅDA sönerna fallit åt samma öde. Som en blixt från en klar himmel... jätte konstigt! Det har varit full fart på båda killarna under dagen men nu.. sover de!!! Detta har ALDRIG hänt här hemma! Själv känner jag att det är ngt på G - halsen börjar svida på ett oroväckande sätt Får se hur denna kommande vecka ter sig!

Jag har iaf gjort klart ännu ett projekt i dag - skötväskan är klar! Jippi... det tog lite tid o var otroligt pyssligt men nu är den färdig! Nu har jag "bara" 3 saker kvar... sittdynan, vaggan och klädsel till gungstolen. Den måste dock slipas o målas först o det vet jag inte om jag pallar! HAr varit jätte jobbigt att sy (??!!) Foglossningen är närvarande JÄMT - usch!!!

Av MajaGrädddnoos - 7 januari 2009 20:12

.. okey att jobba idag - visst har jag ont som F-N men vad ska man göra! Längarr... (kanske är fel ord har egentligen ångest) till på måndag när jag ska till läkaren... Hoppas att jag blir sjukskriven på ½ tid... känns dock som det kommer bli en omöjlighet!


Just nu är jag "kär" i namnet Freya - erkänn att det är såå sött tom på en vuxen kvinna! Hmm - lill-freya buffar i magen HELA tiden... vet att jag kommer sakna detta när hon är ute! Var likadant m grabbarna... Konstigt hur man kan uppleva något som SÅÅ jobbigt för att sen se tillbaka på det o SAKNA det  hmmm

Av MajaGrädddnoos - 3 januari 2009 23:44

Tror att jag är på väg mot galenskapen :-) Är inne i ett sånt "sy - stimm" att allt jag gör o tänker på är vad jag ska sy o i vilket tyg??! Erkänn att det låter som jag är på väg att förlora vettet ??!


Åkte till Ikea i går - KLOCKAN  19:30... jag menar - hur tänker man då?? Ont som fan i fogarna, varm ut av bara helvete o in o mäta 8 meter tyg... konstigt att jag inte krockade på vägen hem:-D


Sy - Planen ser dock ut som följer:


- Bugga suflett ( nästan klar!)

- Fleecce filt till vagnen

- Skötväska... eller liknande...

- Överdrag till Melvins dyna under sängen!

- sittdyna till vagnen

- Dyna till gungstolen - som först ska målas svart!


Oj - det var lite mer än jag trott :-D men, men...




Av MajaGrädddnoos - 1 januari 2009 21:06

Japp - ännu ett nytt år ligger framför oss! Tycker att hela 2008 gick i en jäkla fart! Hann dock med en hel del:


- pluggade klart - o klarade ALLA mina slutprov galant!


- "sommar jobbade" har aldrig hänt i mitt 30åringa liv ( att jag har ett jobb som "bara" gäller under sommaren alltså!)


- var "arbetslös" under 2 HELA månader - kändes betydligt längre... ångest!


- positivt att barnen slipper gå långa dagar på dagis!


-var på MASSOR av intervjuer som inte gav ngt annat än träning i personlig utveckling... vad är jag bra på/sämre på, vart är jag om 5 år, hur skulle min man/ vänner beskriva mig...bla, bla bla...


-kissade på en pinne som visade att jag är GRAVID en tredje gång! ahhhhh...


- många sena nätter o diskusioner ang. behålla eller inte... beslöt oss tillslut att satsa på vår lill* o hoppas att jag ska få jobb... beräknad nedkomst i april -09!


- fick ett JOBB - hallelulija!!! There is a God!


- jobbar heltid, stortrivs o berättar med ångests för chefen att jag är preggo! Reaktionen på jobbet är... possitiv - vilket förvånar mig!


- barnen går LÅNGA dagar på dagis o är trötta! Mammaångesten är enorm!


- yngsta sonen pratar så att man förstår honom - ÄNTLIGEN!


- känner av forlossningen tidigt o för varje vecka blir det värre - vart ska detta sluta!


- store sonen börjar med bokstäver o kan med hjälp läsa ord!


- gör för första gången ett könsul som visar att bebisen i mangen INTE är en han utan en HON... chocken är total!


- jobbar en massa o firar jul o nyår hemma!


Ett år som gott fort men innehållt mycket!


Inför 2009:


- läkarbesök för mig den 12 jan... sjukskrivning eller ej - kan knappt röra mig!


- SKOLVAL för älsta sonen! Känns jätte jobbigt iom att barnen går på privat dagis o frågan är om vi ska fortsätta ( vi trivs) eller byta till den närmre o kommunala skolan - usch...


- göra iordning hemma inför bebbans ankommst... tiden går fort!


- förhoppningsvis hålla oss friska o starka hela året ;-)


Mycket kommer att hända under denna vår vilket ska bli såå spännande!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards