Alla inlägg under september 2008

Av MajaGrädddnoos - 30 september 2008 21:19

... så är man inne i ekorrshjulet! Dagarna snurrar på fortare än snabbast. Trivs verkligen toppen på jobbet o alla är så hjälpsamma ( ... konstigt att det förvånar en !?) Är väl van vid att inte ha en "lätt" arbetsplats... men nu skiner solen på lillla mig! Jippi!


Reserna går faktiskt över förväntant - det tar ca 40 min vid köer, vilket jag tycker är överlevnadsbart... Hämtar 2 dgr i veckan - så jag kan mysa med mina kottar = toppen!


HAr ju självklart inte berättat på jobbet att jag är gravid - måste dock ha STORA kläder ( thank god for dresses!) magen har verkligen växt. Har inga planer på när jag ska säga det... känns så konstigt... emn snart går det ju inte att dölja o det är ju verkligen inte ngt att skämmas över... fast det känns lite konstigt...


Later!

Av MajaGrädddnoos - 25 september 2008 18:32

Överlevde första dagen på nya jobbet - är dock oerhört trött o har huvudvärk... JAg o en tjej till började samtidigt, vilket känns jätte skönt!


Är, som sagt, slut i huvudet o återkommer vilken dag som helst ;-)!!!



Av MajaGrädddnoos - 24 september 2008 19:59

..inlägg idag!


Börjar jobba HELTID i morgon...ihhh! Känns verkligen spännande och kul! Äntligen, äntilgen har jag ju fått ett jobb som känns toppen (... synd bara att det ligger norr om stan!!) Iom att det är ett stort företag så är de ju vana vid nya anställda så jag är inte set minsta orolig för att inte bli omhändertagen under min första dag! 


Skriver mer i morgon...


                                  ... om jag orkar!!

Av MajaGrädddnoos - 23 september 2008 09:56

Ok... den värsta irritationen har lagt sig! Nu är jag inte lika förbannad på min man... hade sån otrolig migrän i går att jag låg i soffan HELA dagen medan barnen var på dagis, snäll som man är så lovade jag M att CYCKLA till affären o köpa glass efter dagis . behöver jag nämna att jag ångrade mig INNAN vi ens var ute på vägen! Men men - det gick. ( måste bara säga att jag tycke att alla mammor e otroliga!!!)


Nu har jag bara knappt 2 dagar kvar innan jag börjar på mitt nya jobb! Har haft ångest i flera dagar nu... anledningar:

 - barnens tider på dagis ( usch...) 7.30- 16.30 ( våra barn har aldrig gått så långa dagar, ja, jag vet att massor av barn går mkt längre - men nu gäller detta mig!)

-restiden... åka bil eller kommunalt, vilket kommer att löna sig när ja bara vill hem till mina älsklingar??!

- arbetstiden... heltid - kommer jag att orka ha ett socialt liv överhuvudtaget ( ja, jag vet att alla andra fixar detta men kan jag få gnälla!!) o kommer jag att hinna med mina äsklingar???


Jag hoppas o ber att genom att jag faktiskt skrivit ner mina anledningar till denna ångest så kommer det att lätta...


Ps - ÅNGEST -  är detta något som drabbar en när man närmar sig 30??! Har aldrig varit med om att jag har svårt att sova/hjärtklappning????


Av MajaGrädddnoos - 21 september 2008 21:35

Inget nytt under solen, ja jag är fortfarande sur!


HAr dock fixat mina naglar så lite glatt humör vare här. Har varit själv i dag då mannen var tvungen att jobba... urkul... verkligen! Var ialla fall på Brandstationen o tittade på bilarna, helikoptern etc för barnen - de tyckte att det var kul, jag tittade mest på Brandmännen och... ja uppskattade deras närvaro ;-). Fan lite kul ska man ha när mannen måste jobba eller hur plus att jag verkligen fortfarande är sur - då hans hjärnceller inte verkar fungera...


Börjar jobba på torsdag.. HELTID! Mannens kommentar när jag fick jobbet var: "topppen"... men nu verkar det ha ändrat sig till... "hur ska vi lösa allt om DU ( JAG)  jobbar heltid, hur ska vi få ihop dagarna men hämtning o lämning"... jaa du... kul att komma med den kommentaren 3 dagar innan jag börjar jobba... känns otroligt motiverat nu... TACK FÖR DEN PUCKO!!!

Av MajaGrädddnoos - 20 september 2008 17:25

Varför e män såå konstiga... jag menar de ser bara till sitt och verkar inte FATTA att de inte är ensamma i ett förhållande! Jisses - ibland blir jag så förvånad att jag gång på gång blir såå förbannad, men jag lever väl på hoppet!


Vi har snart varit tillsammans i 10 år... gifta i 3 år... jag menar HALLÅ - vem är det jag lurar, jo mig själv. Känns som han borde känna mig lika väl somjag känner honom o borde då fatta vad som irriterar mig - eller??!


Återkommer när jag lugnat mig!!!

Av MajaGrädddnoos - 19 september 2008 10:12

Så har det äntligen hänt! Yes - har fått ett jobb! Tyvärr norr om stan men på ett enormt stort företag... kul men känns läskigt med resorna samt att våra barn kommer att vara MYCKET  på dagis vilket jag egentligen inte tycker om... men men, detta gäller ju bara till april sen kommer ju bebisen o då får jag ju söka nytt.


Men hur gör man när man vet att an är gravid - ska jag berätta innan eller inte?! SKa skriva papper i dag!!! Ihhh - värsta besluts ångesten - är ju redan i v 12 - typiskt... 


Får se hur jag gör - ska vara där kl 1300 - så jag får fundera....

Av MajaGrädddnoos - 10 september 2008 19:34

Varför har min älsta son så oerhört svårt att sova... grrr! HAr är bara 5 år men har, sen han kom ut från magen, inte kunnat somna utan en massa bök o stök! Jisses - jag blir galen snart... hör hur han bökar omkring på övervåningen...


Lilleman ber nästan att få gå o lägga sig ( som sin mor!!) Så fort man kommer in i hans rum så gosar han ner sig i sängen... oh så mysigt! Han har ju fortfarande spjälsäng... är lite orolig för hur det blir när vi byter... hoppas, hoppas att det går smidigt!!!


Vi måste ju byta säng iom att det kommer en liten till - vi har ju dock ett tag på oss...


Paniken över jobb kvarstår... har vart på intervju idag på Ericsson. Låter som ett super jobb men känns jobbigt o ta sig an ngt när man e gravid... hur ska man göra på bästa sätt?? Sitter ju i en jävla sitts... en intervju till imorgon... spännande...

Ovido - Quiz & Flashcards