Alla inlägg under januari 2008

Av MajaGrädddnoos - 8 januari 2008 19:39

Så sitter man här igen... trött som bara den! HAr haft fullt upp hela dagen o sen hem o jobba lite xtra - fixade håret på mamma... lagade mat medans färgen verkade i M's hår o hade 2 barn runt benen. Middag o bordet dukat 1715 - mannen kommer hem; sätter sig vid ett dukat bord, äter sig mätt, pratar om hur hans dag har varit, säger atck för maten och dukar bort SIN tallrik - sätter sig sedan i v-rummet o läser tidningen.... hmmm - lite HJÄLP tack!!! Nej - JAG tar bort barnens rester, dukar av resterande på bordet - röjer i köket, torkar av alla ytor - för att sen börja med nattningen av vår yngsta son.... ja som sagt - kom inte o säg att "DU" hjälper till här hemma!! Aghrrr... är nu totalt slut - älsta sonen har svårt att komma till ro o sova - jag tänker INTE gå upp en gång till utan låta mannen få göra NÅGONTING - fan vad arg jag blir... mest på mig själv dock...

Av MajaGrädddnoos - 1 januari 2008 19:42

Ja vadå... är det så att bara för det har blivigt nytt är så ska alt bli bättre o förändras? Tror inte på det... vardör tar man inte livsbeslut natten mellan den 4:e o 5:e april varje år... i teorin skulle man kunna det men... det vore ju riktigt skumt... eller??!! Tycker nog att vi lägger ner lite för mycket på just den 31 december.


Så inför detta otroligt nya år så gäller följande:

 - Uppskatta vännerna mer! Inte ta dem för givet!!!

- Laga o äta GOD mat, varför inte göra en 3 rätters oftare??

 - Bättre tålamod!! Det behövs... stackars mina barn ibland!

- Röra på mig mer - vart hittar jag en billig Orbitrek??!

- Tala om hur jag känner o inte bara hålla inne med allt för att sedan explodera - sorry honey;)!!

- Vara mer positiv, "jag kan jag med"!


Kommer inte på något mer...


Så OTROLIGA 2008 - bring it on!!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards