Alla inlägg under december 2008

Av MajaGrädddnoos - 30 december 2008 22:12

Japp - stolt som en tupp ( höna??) HAr nästan blivit klar m suffletten till bebisens vagn! Orkade inte i går eftersom jag jobbade i nästan 12 timmar - såg i kors när jag kom hem o minns inte att jag kom i säng! Men i dag gick jag lite tidigare för att åter igen bege mig till Sickla för att inhandla tråd som passar kantbandet! Kom hem o började sy... gick inte bra vill jag lova men efter att ha suttit där i x antal timmar o gjort om det ena efter det andra så blev det faktiskst KANON! Super fint - min (vår- såklart) lilla sessa kommer att glida fram med klass ;-) Tänker göta det sista när ögonen är med mig... orkar inte o vill inte att det ska bli fel när jag assemblar HELA suffletten... Stolt spm en...tupp e jag! Nu ska jag pussa på mannen som jag knappt sett i kväll!


Later!

Av MajaGrädddnoos - 28 december 2008 20:50

Är på topp i dag - inte kroppen men hjärnan!

Var i väg i går o handelade tyg till suffletten - efter mkt om o men fick jag tag i det som jag gått o trånat efter HELA hösten! Hittade ett super fint tyg på Åhléns i början av september o har verligen gott o "sugit" på att jag verkligen ska köpa det ( om det är en tjej - vilken ul nu visade ;-)) Hat tom visat det för mannen o syrran när vi var i Halmstad... men inte har jag köpt det - oh no! Så när jag var i väg i går o går in på affären i sickla så kan jag inte hitta det - vad nu då??! Frågar "mannen" ( pojken!) i kassan " vart har ni gömt mitt TYG ( vid detta laget måste det nämligen anses som MITT!) han tar fram en pärm o vi letar tillsammans... hittar det NEDSATT pris så han förklarar snällt att det är SLUTSÅLT - gahh - vad då??! Men vart finns det då, får jag ur mig... ja Sundbyberg har 22 m ! Inget närmre - får jag ur mig... Jo - nacka Forum har 18m! Toppen - i väg dit o hittat MITT tyg för halva priset/m!!


HAr sytt o sytt hela dagen o suffletten är nästan klar! Blir såå snygg - nu ska jag bara sy täcke ( inte så avancerat som det låter ;-) )skötväska o kanske en sittdyna...Sen är det dags att börja på NÄSTA syprojekt - en vagga i taket - !!! Har jag nämt att jag kanske jobbar ½ tid efter den 12.e o räknar stark med att dessa projekt ska hinnas med INNAN beban tittar ut!


Just det mannen har börjat att dela av vårt sovrum till 2 - vatten över huvudet ??!- ja det återstår att se!!!

Av MajaGrädddnoos - 27 december 2008 22:19

Har funderat en hel del på namn men kan verkligen inte känna att det är ngt som är rätt. Iofs så hade vi ju inga klara namn till grabbarna utan vi bestämde oss först efter ett par dagar! Nu känns det så galet att veta att det är en liten tös... så namn känns mer "konkret" denna gång! Är inne på namn som börjar på L - vet inte varför, en total slump - namn som: Leah, Leia, Lola, Leila... hmmm undrar varför??? Tycker ju väldigt mycket om Ella med men det känns som att var o varannan heter det - mannens favorit (just NU) är Myra... hmmm the verdict is still out on that one!

Av MajaGrädddnoos - 22 december 2008 19:54

Japp - efter att ha jobbat en HEL dag = massor att göra!


Har jag inte orkat att ta tag i oredan här hemma... Har fortfarande INGEN skinka, gjorde en snabb fudge och gröt ( står på spisen as we speak)  Pepparkakor blir det i morgon  - hyvlar långa stavar o gör 2 olika dipper till ( en mögelost o en lingon!) Mor o mormor kommer i morgon ( medan jag e på jobbet) o dukar ( tack!!!) MAnnen har fått en LÅNG lista på grejer som skall göras under morgondagen...


Ja ,just det - i morgon efter jobbet åker jag o slåss med alla på ICAMAxi i Haninge... oh vad jag längtar...


Julfrid - jo, jag tackar!

Av MajaGrädddnoos - 20 december 2008 14:23

Ska egentligen städa inför jul men tog en paus o fastande här - som vanligt!

Fick höra en tråkig "nyhet" igår så mina tankar är totalt uppe i detta nu. Har inte funderat så mycket på att det faktiskt kan vara ngt "fel" på bebisen i magen men efter i går så är det det enda som snurrar i mitt huvud...

Usch känner mig super låg nu... fick reda på igår att ett par vänner till oss som väntar (väntade) ett syskon till deras lille grabb ( som är lika gammal som Noah)tog bort bebisen pga DS! Hon är över 35 så de gjorde ju prover som en annan inte har gjort - dessa visade att det var ngt allvarligt fel på bebisen! HAr inte pratat med dem så jag vet inte hur de mår men jag mår verkigen piss! Tankarna kan inte stiktigt släppa taget om mig!


Tänk om vår lilla tös e sjuk??! Nu känns det som att jag vill att det ska vara april NU o bebisan är här. Gode gud låt henne vara frisk. Alla dessa takar dyker upp - kan man ha sån "tur" att man får 3 friska barn?? Skulle vi ha tagit ngt prov?? Usch tankarna snurrar verkligen på hörvarv...

Av MajaGrädddnoos - 18 december 2008 20:03

I dag var det äntligen dags för ultraljudet! The big one - för att ta reda på vem som gömmer sig därinne... o hör o häpna- enl. doktorn så är det en liten tjej Förvånad Vi är nog båda i chock här hemma! Känns som att jag inte kommer tro på det förrens bebisen är ute! Helt galet!!! Har varit såå inställd på en kille till - hur skulle det annars bli liksom!!? Det är ju det enda som jag har att jämföra med. Visst att båda våra killar är såå otroligt olika men vissa saker är ju desamma

Nu känns det som att vi verkligen står inför en massa nytt... spännande! Mannen ställer den uppenbara frågan " hur gör man med en sån??" o mitt svar: "inte fan vet väl jag!" Vi får väl lära oss ihop

Vi har dock bestämt att inte säga ngt till barnen - de får ju veta när bebisen kommer!


Funderar ännu mer på namn nu... har ju alltid tyckt att det är svårt med killnamn. Hade jätte svårt att hitta "rätt"namn till sönerna. Nu känns det helt ofartbart att vi denna gång ska bara tänka "tjejnamn"... galet! 


Namn som jag tycker om är dock L:namn - vet inte varför! Leia, Leah, Leila sen tycker jag ju att Karma e såå häftigt men där får jag nog inte medhåll från mannen - hihihihi! Har ju ett tag att fundera...

Av MajaGrädddnoos - 6 december 2008 19:20

Alltså - jisses vad denna månad går fort!! Var i Halmstad förra helgen m syrran - hade det underbart... tyvärr var inte vädret på vår ssida men vad gör väl det. Shopping i Halmstad på lördagen och till Ullared på söndagen... mycket hann vi med - pratade o pratade... Konstigt nog hinner vi inte med  det så mkt längre ( hmmm - kanske  beror det på HELTIDSJOBB, 2 BARN O HUS O HEM!) men som sagt det var toppen att bara vara med syrran! ( let's do it again soon!)


Denna helg är det mannen som är borta - han hjälper sin mormor som är 87 år att flytta. Från Adelsö till Säffle... hon flyttar tillbaka till sina rötter efter nästan 50år i Stockholm. Innan sa hon att hon inte ville ta med sig så mkt förrutom kläder o kort men... tydligen ( enl. min man) så var det INTE fallet när de kom dit i dag :-) Men nu är det äntilgen på väg o borde vara framme snart...


Melvin följde med pappa så det är bara jag o Noah hemma! Jätte konstigt - jag tror inte att jag o Noah har varit själva NÅGONSIN - förutom de dagar på bb med det räknas ju inte! Jätte mygift har vi haft, varit på 1-års kalas och nu i kväll på IKEA - köpte lampor som en toka och det gick toppen m lille Noah - hurra för oss!


Nu väntar ostbågar o mys i soffan - later alligator!

Ovido - Quiz & Flashcards